20 Kasım 2009 Cuma

Çağdaş Çanakkale yorumları: Onur Öztürk


Çanakkale'de yaşayan ve Çan MYO'nda görevli Onur Öztürk'ün şekillendirdiği bu çok başlı at biçimli kap, turkuaz sırıyla dikkat çekmekte.
Kaynak: http://www.facebook.com/photo_search.php?oid=143425420387&view=all#/photo.php?pid=706153&o=all&op=1&view=all&subj=143425420387&aid=-1&id=1138527115&oid=143425420387

Çağdaş Çanakkale yorumları: Ayhan Taşkıran


Çanakkale'de yaşamakta olan seramikçi Ayhan Taşkıran'ın üretmiş olduğu at biçimli kap yorumları. Dikkat edilirse atlar binicili olarak şekillendirilmiş.<
Kaynak: http://www.facebook.com/photo_search.php?oid=143425420387&view=all#/photo.php?pid=30186122&id=1319125093

17 Kasım 2009 Salı

Çağdaş Çanakkale yorumları: Ayşe Künelgin

Ayşe Künelgin'in sahibi olduğu Kepenek Keramik atölyesi, geleneksel formlardan yola çıkarak, Çanakkale Yalı Han'da çağdaş Çanakkale seramikleri üretiyor.
Kaynak: http://kepenekkeramik.com

ZİFTLİ SAREMİKLERE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİNDEN ALTERNATİF

Çanakkale'de satılan ziftli seramiklere hayır demeliyiz. ÇOMÜ ÇASEM atölyelerinde, ziftli seramiklere alternatif olarak, bakırlı sırla uygulanmış ajurlu seramikler, bir dönem üretildi ve Üniversite döner sermaye mağazasından satıldı. Halk bu seramiklere de rağbet gösterdi. Öyleyse neden hala ziftli seramikler üretiliyor? Günümüzde Çanakkale'de, ziftli seramiklere alternatif olarak üretilen bu seramikler, ÇASEM'de işçi kadrosunda çalışan Seyfullah Büyükçapar tarafından deneme amaçlı olarak üretildi. Diğer seramik üreticileri de bu yöntemi rahatlıkla kullanabilirler. Malesef 2011 yılının son 6 ayından beri, ÇASEM üretimlerinde düşüş yaşandı. Artık eski örnekler malesef üretilememekte. Umarım, bu durum en kısa zamanda düzelir.